Fa unes setmanes en alguns mitjans de comunicació comarcals podíem llegir com unes estudiants de la UAB de la comarca van denunciar la càrrega policial que van patir mentre donaven suport a una tancada contra el procés de Bolonya i en defensa de la Universitat Publica. La notícia i les imatges van sortir a tots els mitjans de comunicació del país. Aquest cap de setmana els rectors de les universitats s’han reunit per parlar de com avançar en aquest procés europeu. Tanmateix professors i estudiants van organitzar un Fòrum Social per l’Educació Publica on també es va parlar del Procés de Bolonya des d’una altra perspectiva.
Nosaltres, com a persones i com Alternativa Vendrellenca, no podem sinó solidaritzar-nos amb els i les estudiants de la UAB que van patir la brutalitat injustificada de la càrrega policial dins d’un recinte universitari, cosa que no passava des de que Aznar va visitar la UAB ja fa uns anys, i intentar aportar una mica de llum sobre un procés europeu de convergència educativa que esta ple d’incògnites.
La construcció de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior és un procés engegat per la UE en que es pretén augmentar la competitivitat de l’ensenyament universitari. Això, a la pràctica, suposa acabar amb el model d’universitat publica a l’abast de tothom. L’aplicació del Pla de Bolonya significa que la universitat esdevé un instrument de les empreses per estalviar-se la formació i per obtenir graduats universitaris menys qualificats i per tant, amb pitjors condicions laborals. Alhora que augmenten els preus de les especialitzacions (màsters i postgraus) i de les matriculacions. També es preveu un augment dels continguts pràctics i per tant de les hores de classe. L’EEES aposta per un model d’estudiant a temps complert dificultant de forma greu poder compaginar els estudis amb la feina.
En el meu cas fa aproximadament 1 any i mig que vaig acabar els estudis universitaris, però en els últims dos cursos ja vaig notar els efectes de l’adaptació dels plans d’estudis a l’EEES (pla de Bolonya): el volum de feina de les assignatures es va ampliar considerablement, el que avans eren assignatures a escollir entre examen final o avaluació continua ara no podies escollir, havies de fer les dues coses per passar l’assignatura. També es passava llista a classe com si estiguéssim a batxillerat.Es fa difícil explicar amb un sol article el que pot significar el pla de Bolonya en les universitats, per aquest motiu recomano als lectors que consultin la següent pagina web per a més informació:
Nosaltres, com a persones i com Alternativa Vendrellenca, no podem sinó solidaritzar-nos amb els i les estudiants de la UAB que van patir la brutalitat injustificada de la càrrega policial dins d’un recinte universitari, cosa que no passava des de que Aznar va visitar la UAB ja fa uns anys, i intentar aportar una mica de llum sobre un procés europeu de convergència educativa que esta ple d’incògnites.
La construcció de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior és un procés engegat per la UE en que es pretén augmentar la competitivitat de l’ensenyament universitari. Això, a la pràctica, suposa acabar amb el model d’universitat publica a l’abast de tothom. L’aplicació del Pla de Bolonya significa que la universitat esdevé un instrument de les empreses per estalviar-se la formació i per obtenir graduats universitaris menys qualificats i per tant, amb pitjors condicions laborals. Alhora que augmenten els preus de les especialitzacions (màsters i postgraus) i de les matriculacions. També es preveu un augment dels continguts pràctics i per tant de les hores de classe. L’EEES aposta per un model d’estudiant a temps complert dificultant de forma greu poder compaginar els estudis amb la feina.
En el meu cas fa aproximadament 1 any i mig que vaig acabar els estudis universitaris, però en els últims dos cursos ja vaig notar els efectes de l’adaptació dels plans d’estudis a l’EEES (pla de Bolonya): el volum de feina de les assignatures es va ampliar considerablement, el que avans eren assignatures a escollir entre examen final o avaluació continua ara no podies escollir, havies de fer les dues coses per passar l’assignatura. També es passava llista a classe com si estiguéssim a batxillerat.Es fa difícil explicar amb un sol article el que pot significar el pla de Bolonya en les universitats, per aquest motiu recomano als lectors que consultin la següent pagina web per a més informació:
Joan Caralt
ALTERNATIVA VENDRELLENCA
2 comentaris:
Comentari esborrat per ser spam publicitari.
ALTERNATIVA VENDRELLENCA
Publica un comentari a l'entrada